Derfor er et godt logo så vigtigt
Din visuelle identitet er vigtigt for hvordan nye kunder opfatter dig og dit firma og om de kan huske dig. Derfor er det vigtigt at dit logo er nemt og enkelt og til at huske. Hvis du tænker på de virksomheder hvis logoer du kan huske, er der en ting der går igen i mange af dem. Det er enkelt udført. Tænk bare på Facebooks enkle hvide f på en blå baggrund. Mere simpelt kan det næsten ikke gøres. Men det er et logo design der virker, både i kæmpe størrelse og på en lille telefon hvor logoet er mindre end 1 cm.
Læg en overordnet strategi
Inden du får lavet en visuel identitet, er det en god ide at lave en overordnet strategi for hvordan du gerne vil opfattes af omverdenen. Skal dit image være ungt og smart eller lidt mere konservativt, har du en grøn profil eller skal du udtrykke klasse og stabilitet. Alt det skal dit logo og din visuelle identitet udtrykke fra starten. Det er også årsagen til, at man bør investere de penge det koster, at få lavet logo mm hos en uddannet grafiker, frem for at vælge en eller anden god veninde, der kan finde ud af at tegne eller tage imod det første og bedste tilbud. Det kan blive dyrt at spare.
Husk hvor mange steder et logo skal bruges
Når et logo designes er det vigtigt at huske, at det skal kunne bruges på mange forskellige måder. Det skal være et logo der fungere på telefonen, som efterhånden bruges mere end en computer. Det skal kunne fungere på brevpapir, hjemmesider, visitkort og i alt dit markedsførings materiale. Det betyder at det er vigtigt at dit logo er skalerbart. Både op og ned. Det er også godt hvis det er tidløst, så det ikke skal laves om, men kan nøjes med små justeringer en gang i mellem.