Vær overbærende overfor din vicevært
Vi mennesker er lidt nogle pestilenser, hvor vi tror, at andre folk er sat i verden for at servicere os, når man befinder sig i en given situation, hvor der eksisterer sådan et forhold, hvor den ene skal serviceres, og den anden skal have service.
Og man føler ofte, at man har ret, og den anden tager fejl.
Dette kan være på en restaurant, hvor man ikke har tålmodighed til at vente med at foretage ens bestilling, få maden, og så er der også problemer med maden – og det skal overfuses over tjeneren, der stadig skal bevare et stort smil og være hjælpsom og høflig.
Den slags tager vi for givet og forventer, når vi nu har betalt for det.
Det samme oplever man desværre også med en stakkels vicevært, hvor man som beboer i området, som den vicevært servicerer, forventer, at vedkommende står på spring for ens mindste væk, og så glemmer man, at der også er mange andre beboere, der har brug for hjælp.
Viceværten kan jo kun være et sted ad gangen og vil gerne give den bedste service til alle, det vil man jo også helst selv have end noget forhastet og forjaget.
Ser man ikke noget fysisk til den vicevært, så forestiller man sig, at vedkommende bare danderer den og ikke bedriver dagens gode gerning, og man føler sig ladt i stikken.
Her glemmer man så endvidere, at viceværten også har mange andre opgaver at tage sig til, som ikke altid handler om at hjælpe beboerne.
Derfor bør man lige have bare lidt tålmodighed med sådan en vicevært; og så husk lige at send et smil med på vejen og sig tak for hjælpen til dem.
Selv sådan en lille ting som en takkemail eller en takke-SMS kan gøre en stor forskel for en viceværts dag.