Korrekt opførsel overfor et personale i en restaurant
Vi gæster på en restaurant tror, at vi er trådt ind i en højborg, hvor der kun er fokus på os, som var det tjenestefolk, vi havde ansat, der var der til at adlyde vores mindste vink.
Foruden at man glemmer, at der er andre gæster tilstede, så har man også den tro, at man bare kan tillade sig at behandle folk, der er medarbejdere sådan et sted, som var de slaver for en.
Sådan gør man jo ikke med sælgere, man henvender sig til, eller man hundser ad kassedamen i en forretning, fordi der er kunder foran en.
Dér kan man godt regne ud, at man skal gebærde sig ordentligt – men kæden hopper helt af, når det drejer sig om at være gæst i en restaurant eller lignende.
Derfor kommer vi lige med nogle velmenende råd til, at du og de ansatte får en god oplevelse af dit besøg på restauranten.
Vi er alle mennesker
Selvfølgelig skal du da også kunne tillade dig at få den vare, der er betalt for – så hvis der går alt for lang ventetid, eller maden er ukurant af den ene eller anden grund, så må man skam godt brokke sig. Men det kan man også gøre på en pæn måde.
Derfor skal man blandt andet huske at indgå i en dialog med alt fra tjenere til køkkenpersonalet, hvis man kommer i kontakt med dem: Hvis man mødes i øjenhøjde for at forklare, hvad problemet er, så er der større chance for en god kommunikation, end hvis man bare skælder ud.
Husk på, at de folk er oplært i at være flinke og servicere dig. De smiler ikke bare kronisk, fordi de har nerver af stål: de er stadig mennesker.
Vi siger ikke, at de går ud i baglokalet og spytter i din ret, men ville du have det fedt med at vide, at du havde brudt en ansat ned psykisk efter arbejde?
Nej, vel.
Vi slutter lige af på en god tone med en anbefaling til en god restaurant: https://restaurant-piaf.dk/